تبلیغات
ایده پردازی و خلاقیت | تبلیغات، برندینگ، بازاریابی - مدل ۵M در تبلیغات چیست؟ - "Mission"
منوی اصلی
جستجو

ایده پردازی و خلاقیت | تبلیغات، برندینگ، بازاریابی

  • ایده پردازی و خلاقیت
  • خلاقیت در تبلیغات

در مبحث تبلیغات همواره مفاهیم و تعاریف گوناگونی از سوی کارشناسان خبره در تبلیغات ارائه شده است که بعضی از آنها از دیگری اهمیت بیشتری داشته و کمپانی های بزرگ تبلیغات آن را سر لوحه دستور کاری خود قرار داده اند.

مدل ۵M در تبلیغات چیست؟ -

یکی از مهم ترین مدل‌های رایج در ادبیات تبلیغات، مدل ۵M است. به موجب این مدل ۵ زمینه‌ اصلی تصمیم‌گیری و یا بطور کلی زمینه‌هایی که یک مدیر تبلیغات باید نسبت به آن‌ها آگاهی داشته باشد و فکر کند به قرار زیر می باشد:

  • هدف "Mission"
  • بودجه "Money"
  • پیام ها "Message"
  • انواع رسانه "Media"
  • بررسی ثمربخش بودن "Measurement"

حال می رسیم به دیگر تغییرات پیش رو یعنی اضافه کردن مقوله‌های جدیدی است که این مدل معروف را از حالت ۵M خارج می‌کند، همچون افزودن مخاطب یا مشتری پس از هدف که البته از نظر روال و توالی اقدام درست است. در مقاله پیش رو قصد داریم تا M اول، یعنی Mission را توضیح دهیم. با ما همراه باشید.


هدف ماموریت یا رسالت (Mission)

با یک تعریف کلی اینگونه بیان می کنیم که تبلیغات در حقیقت یک فعالیت مدیریتی‌ست و هر فعالیت مدیریتی از تعیین هدف و بیان ضرورت انجام عمل آغاز می‌گردد. اهداف تبلیغات را از سه زاویه می‌توان تفکیک و آن‌ها را طبقه‌بندی نمود:
  • بر اساس تمرکز بر نتایج
  • بر اساس تمرکز بر بازار
  • بر اساس تمرکز بر مشتریان

اگر بخواهیم بطور کلی بیان کنیم باید گفت که بر اساس تمرکز بر بازار، می توان اهداف زیر را برشمرد:

  • بی تاثیر کردن تبلیغات رقیبان
  • یادآوری کردن به مشتری های قدیمی
  • معرفی کردن محصولات جدید
  • سهم بازار بیشتر
  • ایجاد نمودن تقاضای اولیه

همچنین همیشه به خاطر داشت باشید که از نظر تمرکز بر نتیجه می‌توان 2 گروه اهداف ارتباطی و بازرگانی را برشمرد. در تعقیب اهداف ارتباطی، عملیاتی مثل آگهی‌های معرفی‌کننده و عملیات ترغیبی (Persuasive) انجام می‌پذیرد. به این ترتیب مشتری احتمالی ناآگاه به موارد زیر دست پیدا خواهد کرد:

  • رسیدن به آگاهی
  • آشنایی با صفات محصول
  • قرار گرفتن آدرس محل‌های فروش و نمایندگان توزیع در اختیار وی
در پایان لازم است به این نکته اشاره کنیم که در تعقیب اهداف بازرگانی، پیام‌های متقاعدکننده ارسال می‌شود، روی تفاوت‌ها و تمایزها بحث می‌شود، از مشتری دعوت به خرید شده و در نتیجه، زمینه برای تصمیم‌گیری نهایی نسبت به خرید آماده می‌گردد.


ایده , ثبت ایده, مبل ایده, وزن ایده ال, زندگی ایده ال, سایت ایده, پارس ایده بنیان, ایده گستر, مدرسه ایده, ایده برتر پارسیان, ایده پردازی, نمایشگاه مبل ایده, مبلمان ایده, بورس ایده, ایده در معماری, ایده های نو, ایده های جالب, ایده های زیبا, ایده های جدید, ایده های عاشقانه, ایده های برتر, ایده های تبلیغاتی, ایده های معماری, ایده های کاری, ایده های کارافرینی, ایده های شغلی, ایده های تجاری, جشنواره ملی ایده های برتر?!!
- بابک بنیادی -

آمار سایت

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

امکانات سایت

تغییر تم


انتخاب رنگ تم

سبک کانتینر

انتخاب الگوی پس زمینه