تبلیغات
ایده پردازی و خلاقیت | تبلیغات، برندینگ، بازاریابی - اصول بازاریابی - قسمت دوم: "تئوری الاکلنگ باری کالن در مورد رفتارهای انسانی"
منوی اصلی
جستجو

ایده پردازی و خلاقیت | تبلیغات، برندینگ، بازاریابی

  • ایده پردازی و خلاقیت
  • خلاقیت در تبلیغات

بازاریابی واژه ای است که تقریبا همه ما با آن آشنا هستیم و می دانیم که در جهان امروز امر فروش، بسیار وابسته به بازرایابی و تبلیغات است و تقریبا تمامی کمپانی ها و کارخانه های بزرگی که در تجارت موفق هستند، بازاریابی را بصورت حرفه ای دنبال کرده و پیاده سازی می کنند. امروزه بازاریابی بسیار پیچیده شده است. بازار به هزاران گروه کوچک تقسیم می‌شود و امکان دارد رقبایتان از کشورهایی دیگر یا صنایعی کاملا بی‌ربط باشند! رسانه‌ها همه جا هستند از موبایل گرفته تا دیوارهای دستشویی عمومی!

اشتباهات مهلک در بازاریابی و تبلیغات

یک راه بسیار ساده برای پرداختن به همه این پیچیدگی‌ها وجود دارد. ما به آن «تئوری الاکلنگ باری کالن در مورد رفتارهای انسانی» می‌نامیم. می‌توانید از این تئوری در جهت ساده کردن تصمیمات پیچیده‌ی بازاریابی استفاده کنید: رفتار انسانی همچون الاکلنگی از ترس و نیاز است. زمانی که نیاز سنگین‌تر از ترس باشد عمل می‌کنیم؛ وقتی ترس سنگین‌تر باشد، عمل نمی‌کنیم.

تیپر کورولاری می‌گوید: وظیفه ما بعنوان آگهی‌دهنده این است که ترسی را کنار بگذاریم و به نیاز بپیوندیم. بعد از آن الاکلنگ کار می‌کند و مشتری میلیون‌ها دلار خرید می‌کند، یا به دنبال خرید بیشتر می‌رود.

تصمیم‌گیری برای هر خریدی، توازنی‌ست از ترس و نیازی که بطور معمول بیان نمی‌شود؛ در این‌جا چند نمونه گفته می‌شود:

  • غذای دیابتی: «من یک چیز شیرین می‌خواهم، اما می‌ترسم شیرین مصنوعی آن مزه‌ مقوا بدهد»
  • درخواست‌کننده‌ی وام خرید خانه: خانه رویاییم رو می‌خواهم، اما می‌ترسم آخرش یه خونه‌ی فقیرانه داشته باشم.
  • کفش زنانه: «من یک کفش راحت با پاشنه‌ نرم می‌خواهم اما می‌ترسم همچون پرستاران یا یه پیرزن به نظر بیام.»
  • کوله‌پشتی نوجوانان: «دوست دارم خاص باشم اما می‌ترسم مناسبم نباشد.»


اکنون وظیفه شما به عنوان آگهی‌دهنده، افزایش نیاز مشتری با استفاده از ابزارهای بازاریابی است که در اختیار دارید:

  • طراحی محصول
  • آگهی
  • پیام
  • قیمت

بعلاوه وظیفه‌ شما کاهش ترس آن‌ها با در خواست انجام عملی کم‌ریسک است، مانند:
«برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.»

یا اینکه بتوانید برای افراد بدبین دلایلی محکم همچون موارد زیر ارائه کنید:

  • نمایش
  • بازگشت پول
  • جایزه
  • نمونه رایگان
  • گارانتی

بار بعد که با یک موقعیت دشوار تصمیم‌گیری در بازاریابی مواجه شدید، از خودتان بپرسید:
«خواسته مشتریانم چیست؟ از چه چیزی می‌ترسند؟ در موردش چه کاری می‌توانم بکنم؟»


ایده , ثبت ایده, مبل ایده, وزن ایده ال, زندگی ایده ال, سایت ایده, پارس ایده بنیان, ایده گستر, مدرسه ایده, ایده برتر پارسیان, ایده پردازی, نمایشگاه مبل ایده, مبلمان ایده, بورس ایده, ایده در معماری, ایده های نو, ایده های جالب, ایده های زیبا, ایده های جدید, ایده های عاشقانه, ایده های برتر, ایده های تبلیغاتی, ایده های معماری, ایده های کاری, ایده های کارافرینی, ایده های شغلی, ایده های تجاری, جشنواره ملی ایده های برتر?!!
- بابک بنیادی -

آمار سایت

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

امکانات سایت

تغییر تم


انتخاب رنگ تم

سبک کانتینر

انتخاب الگوی پس زمینه