تبلیغات
ایده پردازی و خلاقیت | تبلیغات، برندینگ، بازاریابی - اشتباهات مهلک در بازاریابی و تبلیغات - قسمت اول: "تقلید"
منوی اصلی
جستجو

ایده پردازی و خلاقیت | تبلیغات، برندینگ، بازاریابی

  • ایده پردازی و خلاقیت
  • خلاقیت در تبلیغات

فقط یک چیز نامطلوب‌تر از تقلید کردن در تبلیغات و بازاریابی وجود دارد و آن هم تقلید از رقیب پیشتاز بازار است. منطق این کار چنین است که:

«چون آن‌ها پیشتاز بازار هستند پس کاری که می‌کنند درست است. بنابراین ما هم همان کار را می‌کنیم تا موفق شویم!»

اشتباهات مهلک در بازاریابی و تبلیغات - قسمت اول:

متاسفانه شما به دنبال پیشتاز نمی‌روید، بلکه خودتان را درست جلوی مسیر پیشتاز می‌گذارید. تقلید از پیشتاز صرفا یک بازی «دنبال برنده بودن» نیست؛ این نوع تبلیغات مانند این است که قدم به قدم کارهای قهرمان سنگین‌وزن را هنگام مسابقات انجام دهید.
برای همین است که تقلید کردن از تبلیغات رقیب، ایده‌ای نادرست است. با «بخش اول اشتباهات مهلک بازاریابی و تبلیغات» همراه باشید.

اگر تبلیغ شما از نظر لحن، روش و محتوا کاملا مشابه تبلیغ پیشتاز بازار باشد، از آنجایی که پیشتاز از قبل «مالک» آن نوع تبلیغات در ذهن مشتری بوده است احتمال دارد مشتریان تبلیغ شما را به تبلیغ پیشتاز نسبت دهند نه شما!
حتی اگر بر گروهی خاص متمرکز شوید، ممکن است اعضای آن گروه، آگهی شما را با لوگوی رقیب «به یاد بیاورند» که در نتیجه پول‌های خود را صرف تبلیغ برای رقیب کرده‌اید.

مشتریان تسلیم عادت‌هایشان هستند. وقتی یک برند پیشتاز بازار شد، مردم تمایلی به تغییر عادت‌شان ندارند.

  • وقتی رقیبی بیش از یک پنجم بازار را در اختیار داشته باشد، باید بسیار بیشتر از او هزینه کنید تا مورد توجه قرار بگیرید.
  • هرچه توزیع آن‌ها گسترده‌تر از شما باشد، آگاهی از آن‌ها بیشتر و از شما کمتر می‌شود.
  • هرچه بودجه‌ی تبلیغات آن‌ها بیشتر باشد، مجبورید بیشتر از آن‌ها در رسانه‌ها هزینه کنید تا فقط مورد توجه قرار بگیرید.

اشتباهات مهلک در بازاریابی و تبلیغات - قسمت اول:

امروزه تنها راه مورد توجه قرار گرفتن متفاوت بودن، غیر منتظره بودن و برجسته بودن است. از این رو بهترین استراتژی، تا آن جا که ممکن است متفاوت کردن تبلیغ خود با تبلیغات پیشتاز بازار است. باید جایگاه خود را در ذهن مشتری حک کنید و مالک آن جایگاه شوید.

هر تفاوتی بین تبلیغ خود و تبلیغ رقیب که توجه مشتریان را به خود جلب کند، تبلیغ با ارزشی است.

بنابراین، لطفا به خاطر اینکه رقیبتان کاری کرده است، شما همان کار را انجام ندهید.
هر کاری را به این دلیل انجام دهید که رقیب آن کار را نکرده؛ نه حرص بزنید و نه فخر بفروشید. برجسته باشید!




ایده , ثبت ایده, مبل ایده, وزن ایده ال, زندگی ایده ال, سایت ایده, پارس ایده بنیان, ایده گستر, مدرسه ایده, ایده برتر پارسیان, ایده پردازی, نمایشگاه مبل ایده, مبلمان ایده, بورس ایده, ایده در معماری, ایده های نو, ایده های جالب, ایده های زیبا, ایده های جدید, ایده های عاشقانه, ایده های برتر, ایده های تبلیغاتی, ایده های معماری, ایده های کاری, ایده های کارافرینی, ایده های شغلی, ایده های تجاری, جشنواره ملی ایده های برتر?!!
- بابک بنیادی -

آمار سایت

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

امکانات سایت

تغییر تم


انتخاب رنگ تم

سبک کانتینر

انتخاب الگوی پس زمینه