تبلیغات
ایده پردازی و خلاقیت | تبلیغات، برندینگ، بازاریابی - 9 سوال که میزان موفقیت برندینگ تان را اندازه گیری می کند
منوی اصلی
جستجو

ایده پردازی و خلاقیت | تبلیغات، برندینگ، بازاریابی

  • ایده پردازی و خلاقیت
  • خلاقیت در تبلیغات

وقتش رسیده تا از برندتان یک ارزیابی مناسب انجام بدهید.
ببینید تا این جای کار تا چه حد توانسته اید برندینگ خوبی را پیاده سازی کنید!
آیا برندتان همان ویژگی هایی را دارد که می خواستید؟

ارزیابی برندینگ

خب از کجا بفهمیم؟
برای پیداکردن راه حل مناسب، گشتیم تا به تحقیقی از پژوهشگران دانشگاه کارولینای شمالی برخوردیم که یک لیست 9 سواله درست کرده بودند که طبق گفته مدیر تحقیقشان (پروفسور دیوید هِنارد)، جواب دادن به این 9 سوال، این نتیجه را برای شما دارد:


با این پرسش نامه می توانید میزان تاثیرگذاری برندتان را از جنبه های مختلفی بررسی کنید:

  • برندتان چقدر به سلیقه مخاطبان (Favorability) نزدیک است؟
  • چقدر اصیل (Originality) است؟
  • و چقدر شفاف (Clarity) است؟ (یعنی تا چه حد می توان به راحتی پیام و هویت برندتان را فهمید؟)

تکمیل این پرسش نامه به شما کمک می کند که ارزیابی بهتری از برندینگ تان داشته باشید و اگر مشکلی هست، بفهمید کجاست و بدانید که در ادامه باید چه کنید.
در زمان پاسخ گویی به سوالات، خودتان را جای مخاطب بگذارید.

این شما و این هم 9 سوال برای اندازه گیری میزان موفقیت برندینگ تان:

  1. قابل پیش بینی ست؟ یا همیشه مخاطبانش را سورپرایز می کند؟
    (مثلا بامیلو با تخفیف های ناگهانی (تا 60 درصد)، گاهی مخاطبانش را سورپرایز می کند.)
  2. آیا متناسب با زمان تغییر می کند؟ به روز می شود؟
    (مثلا گوگل همیشه متناسب با نیازهای جدید مخاطبانش، خدماتش را به روز کرده و یا خدماتی جدید ارئه می کند.)
  3. در وهله اول، مخاطبانش را جذب می کند؟ آیا جذابیت کافی را دارد؟
    (با این که شرکت NIKE خیلی وقت ها حتی محصولاتش را در تبلیغاتش معرفی نمی کند، اما تبلیغاتش این جذابیت را به وجود آورده که مخاطب برود و بگردد که این علامت ✔️ برای چه برندی ست؟ چه محصولی دارد؟)
  4. حس مثبت می دهد یا منفی؟
    (کلا برند NESCAFE، حس سرزندگی و مثبتی را به مصرف کنندگانش می دهد.)
  5. هویتی غنی و ممتاز دارد یا بی هویت و پوچ است؟
    (شبکه linkedin، هویتی غنی و با اصالت در ذهن مخاطبانش از خود به جای گذاشته و حتی این حس را به کاربرانش نیز می دهد.)
  6. مرموز و عجیب غریب است؟ یا به راحتی می توان کشفش کرد؟
    (خیلی راحت می توانید برند Lamborghini را کشف کنید. کاملا معلوم است که چه محصولی را با چه کیفیتی و در چه رده ای و با چه قیمتی و… ارائه می کند.)
  7. آیا با برندهای دیگر فرق می کند؟ محصول، خدمات، هویت و… خاصی (به نسبت رقبایش) دارد؟
    (آیفون اپل با همه تلفن های هوشمند تفاوت خاصی دارد.)
  8. یک محصول، خدمات، مفهوم و… عمومی دارد؟ یا به طور کلی یک چیز خاص را ارائه می دهد؟
    (والت دیزنی، برندی خاص با مفهوم، خدمات، حس، هویت و… خاص و متمایز است و مثلا TOYOTA، مثل بسیاری از شرکت های دیگر، خودرو تولید می کند.)
  9. جدید و بدیع است؟ یا نیازهای قبلی را برطرف می کند؟
    (مثلا اسکوتر برقی کلا یک کالای جدید و بدیع است، اما بریتیش ایرویز یک نیاز قدمی و همیشگی (پرواز) را برطرف می کند.)

درنظر داشته باشید، تست بالا نمی گوید که برای مثال اگر جدید و بدیع باشید (مورد نهم) خوب است و اگر آن طور باشید بد است!
این 9 پرسش برای ارزیابی برندتان است، از این لحاظ که چقدر به آن چیزی که می خواهید نزدیک شده اید و در کدام موارد (1 تا 9) باید بیشتر کار کنید تا به آن سطح مطلوبتان برسید.




ایده , ثبت ایده, مبل ایده, وزن ایده ال, زندگی ایده ال, سایت ایده, پارس ایده بنیان, ایده گستر, مدرسه ایده, ایده برتر پارسیان, ایده پردازی, نمایشگاه مبل ایده, مبلمان ایده, بورس ایده, ایده در معماری, ایده های نو, ایده های جالب, ایده های زیبا, ایده های جدید, ایده های عاشقانه, ایده های برتر, ایده های تبلیغاتی, ایده های معماری, ایده های کاری, ایده های کارافرینی, ایده های شغلی, ایده های تجاری, جشنواره ملی ایده های برتر?!!
- بابک بنیادی -

آمار سایت

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

امکانات سایت

تغییر تم


انتخاب رنگ تم

سبک کانتینر

انتخاب الگوی پس زمینه